هتل سنتی خانه بهروزی قزوین

اگر اهل سفر هستید، فطعا آشنایی با هتل و اقامتگاه‌های نقاط مختلف کشور به شما در داشتن تجربه یک سفر بهتر کمک می‌کند. امروزه هتل‌ها تنوع زیادی پیدا کرده‌اند. این تنوع تقریبا پاسخگو هر سلیقه‌ای می‌تواند باشد. در ادامه قصد داریم به معرفی هتل سنتی خانه بهروزی قزوین بپردازیم.

گسترش صنعت گردشگی و  توریسم باعث شده صاحبان این صنعت به نوآوری روی بیاورند. در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که گردشگران از هتل‌های شیک و تجملاتی خسته شده‌اند و بیشتر به نقاط روستایی و به اصلاح طبیعی (natural) روی آورنده اند. همین عامل باعث این شد هتل‌های با سبک و معماری جدید به وجود آید.  امروزه علاوه بر هتل‌های شیک و مدرن، هتل‌های‌ سنتی، جنگلی، ساحلی و … وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی هر نیاز و سلیقه‌ای باشد.

هتل سنتی چیست؟

در ابتدا لازم است که کمی بیشتر با مفهوم هتل سنتی آشنا شویم. این دسته از هتل‌ها معمولا در محیطی به دور از هیاهوی‌ شهر قرار دارند. معماری آنها باستانی می‌باشد. برای ساخت آن از مصالح آجری استفاده می‌شود. در گاهی از موارد آثار باستانی که پتانسیل این کار را داشته باشند، تبدیل به یک هتل سنتی می‌شوند. این نوع هتل‌ها اغلب مورد توجه گردشگران خارجی بوده است زیرا در هنگام استراحت نیز می‌توانند از پدیده‌های تاریخی لذت ببرید.

هتل سنتی خانه بهروزی قزوین

هتل سنتی خانه بهروزی جزو آن دسته از خانه‌های باستانی می‌باشد که پس از مرمت در اختیار صنعت گردشگری قرار گرفته است. این مجتمع جزو  یکی از اولین هتل‌های سنتی قزوین می‌باشد که توانسته نیاز عمده گردشگران این منطقه را پاسخگو باشد.

تاریخچه هتل سنتی خانه بهروزی

هتل سنتی

این خانه حدودا 200 سال پیش در دوره قاجار در قزوین ساخته شد. معماری و طراحی این خانه شما را به عمق دوره قاجار می‌برد. پلکان، طراحی آجری و حتی حوض وسط حیاط نیز همچان به سبک قاجاری می‌باشد. البته شایان ذکر است که در سال 1393 این مکان بازساری شد. در این پروژه سعی شد در عین حفظ سبک باستانی و قاجاری، ساختار این بنا به گونه‌ای باشد که امنیت مسافران تامین شود.

محیط و فضای هتل خانه بهروزی

همان طور که گفته شد محیط هتل کاملا باستانی و مربوط به دوره قاجار است. با انتخاب این هتل با یک تیر چند نشان زده اید. اولا از محیط تاریخی و باستانی آن استفاده می‌کند. در ثانی از فضای آرام و بکر آن به دور از شلوغی شهر لذت خواهید برد. اگر در فصل بهار به این هتل مراجعه کنید حیاط و باغچه آن پر از شکوفه است که زیبایی محیط را دو چندان می‌کند.

نکته بسیار مهم این است که اکثر آثار باستانی در روزه جمعه تعطیل است. در نتیجه شما این روز را می‌توانید در هتل خانه بهروزی قزوین بگذرانید. عکس‌های تاریخی در این بنا بگیرید و از تک تک لحظات سفر استفاده کنید.

موقعیت مکانی هتل سنتی خانه بهروزی

این هتل در محدوده خیابان امام واقع شده است. قطعا پس از معماری باستانی مهم‌ترین عامل برتری هتل سنتی خانه بهروزی، دسترسی محلی آن می‌باشد. شما به اکثرا مکان‌های تاریخی دسترسی دارید. برای مثال پیاده از این هتل تا سراس سعدالسلطنه فقط 3 دقیقه راه است. نکته مهم دیگر نزدیکی این هتل به بازار قزوین است. فاصله هتل سنتی خانه بهروزی تا بازار قزوین کمتر از 500 متر است. البته تا فرودگاه با ماشین تقریبا 15 دقیقه راه است.

آدرس: قزوین، خیابان امام خمینی (ره)، کوچه اصغری، بن بست ششم

تلفن: 02833241560

امکانات هتل سنتی خانه بهروزی قزوین

امکانات هتل سنتی قزوین

قطعا مهم‌ترین رکن یک هتل امکانات آن می‌باشد. این هتل با اینکه در یک محیط باستانی واقع شده است اما فارغ از هرگونه محدودیت است. این هتل سعی کرده با حفظ حرمت تاریخی این مکان، امکانات مناسبی را برای گردشگران فراهم کند. در ادامه به معرفی این امکانات می‌پردازیم:

رستوران هتل سنتی خانه بهروزی قزوین

رستوران این مجموعه علاوه بر اینکه از انواع غذا‌های ایرانی و فرنگی روز پشتیبانی می‌کند یک ویژگی خاص نیز دارد. ویژگی‌ای که در رستوران هتل سنتی بهروزی به چشم می‌خورد این است که غذا‌های سنتی نیز در این رستوران ارائه می‌شود.

کارکنان هتل سنتی خانه بهروزی قزوین

کارکنان یک هتل مانند لبه شمشیر هستند. برخورد صحیح و حرفه‌ای این افراد در رضایت گردشگر بسیار تاثیر گذار است. کارکنان این مجموعه در کنار زبان فارسی، به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند و می‌توانند با گردشگران خارجی نیز ارتباط برقرار کنند.

پارکینگ هتل سنتی خانه بهروزی قزوین

عامل مهم بعدی امنیت سرمایه مسافر است. اکثر افرادی که با وسیله شخصی سفر می‌کنند به دارا بودن پارکینگ برای یک هتل اهمیت می‌دهند. این هتل دارای یک پارکینگ غیر مسقف با ظرفیت 12 ماشین می‌باشد که برای مسافران رایگان است.

امکانات تفریحی و گردشگری هتل سنتی خانه بهروزی قزوین

امکانات هتل سنتی قزوین

با اینکه محیط هتل باستانی است اما این مجموعه برای گردشگران امکانات تفریحی فراوانی را در نظر گرفته است. برای مثال حمام سنتی، موسیقی زنده، تور‌های طبیعیت گردی، عکاسی به سبک سنتی، تور قزوین گردی از امکانات تفریحی این مجموعه می‌باشد.

سایر امکانات

  1. اینترنت
  2. تلویزیون
  3. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی
  4. کافی شاپ
  5. چایخانه سنتی

هتل سنتی خانه بهروزی قزوین چه امکاناتی ندارد؟

قطعا هتلی که در مکان تاریخی تاسیس می‌شود به دلیل حساسیت ساختاری این مکان نقاط ضعفی نیز دارد. هر چند که مجموعه مدیریت سعی کرده اکثر امکانت لازم را فراهم کند اما این هتل فاقد امکانت زیر است:

  1. استخر یا سونا و جکوزی
  2. سالن ورزش
  3. بیلیارد
  4. ترانسفر تا فرودگاه
  5. ماهواره

قوانین هتل سنتی خانه بهروزی قزوین

یکی از عواملی که هنگام مراجعه به هر هتل باید دقت کرد، قوانین آن مجموعه است. هتل سنتی خانه بهروزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه با برخی از قوانین این مجموعه آشنا می‌شوید.

مانند اکثر هتل‌ها پذیرش خانوم تنها در این مجموعه امکان پذیر نیست. زوج‌هایی که صیغه نامه دارند حتما باید با مهره برجسته باشد. از کودکان زیر سه سال هزینه دریافت نمی‌شود. قوانین کنسلی هم بستگی به سایت یا آژانسی می‌باشد که هتل را رزرو می‌کند.

نتیجه گیری درباره هتل سنتی خانه بهروزی قزوین

به طور کلی اگر قصد اقامت در یک محیط تاریخی و آرام را دارید این هتل برای شما ساخته شده است. البته باید توجه داشته باشید که به دلیل بافت باستانی این هتل فاقد امکانات یک هتل مدرن مانند استخر و باشگاه و … می‌باشد. نکته بسیار قابل توجه درباره این هتل فاصله بسیار نزدیک با اکثر مکان‌های باستانی شهر قزوین است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments