جنگل پردیسان کرمان | بزرگترین جنگل دست کاشت ایران

گفته بودیم که کرمان، استانی ست کویری و خشک. حال در دل شهر کویری کرمان بزرگترین جنگل دست کاشت ایران را تصور کنید که واقع شدن آن در نزدیکی چند اثر تاریخی، توریستی و کوه های صاحب الزمان موقعیت بسیار مهم و مناسبی را برای این جنگل رقم زده است. جنگل پردیسان که با وسعت نزدیک 300 هکتار،500 نوع از درختان سرو، افرا و کاج را در خود جای داده است.

بیش از شش دهه قبل “مظفر بقایی” ابتکار ایجاد جنگل عظیمی را در زمین‌های سنگلاخی شرق شهر کرمان را با ایجاد کمیته جنگل اجرایی کرد، این جنگل، به عنوان بزرگترین جنگل دست‌کاشت ایران، تاثیر زیادی روی آب و هوای شهر کرمان گذاشته و در چند سال اخیر با توسعه زیرساخت های گردشگری به مکانی مناسب برای گردشگران خصوصا اهالی کرمان تبدیل شده است.

کنبد جبیلیه در جنگل پردیسان
کنبد جبیلیه در جنگل پردیسان

ایران‌تراول پیشنهاد می‌کند تماشای این جنگل زیبا را بخصوص در پاییز از دست ندهید چرا که مجموعه در کنار هم و انبوه درختان قد برافراشته و سرسبز در فاصله‌های کم با یکدیگر در تمام فصول سال فضای مطبوع و پاک را ایجاد و یقینا گذراندن لحظه ها در این مکان را دلنشین و لذت بخش کرده است.

قرارگیری جنگل پردیسان قائم در دامنه‌های کوه صاحب الزمان که به بام کرمان معروف است، منظره بی‌بدیلی از کوه و جنگل را در کنار هم بوجود می‌آورد. همچنین این پارک جنگلی زیبا؛تمامی امکانات رفاهی لازم از جمله رستوران و کافی شاپ، شهربازی، سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی سالم، پیست کارتینگ، پیست موتور سواری، دوچرخه سواری، صخره نوردی و همچنین جاذبه هایی مانند جنگل، آبشار، رودخانه، مسجد مقدس صاحب الزمان، گنبد جبلیه را شامل می شود که خود مجموعه ای کامل برای رفاه گردشگران است.

موقعیت جغرافیایی جنگل پردیسان

پارک جنگلی پردیسان قائم؛ واقع در شرق کرمان و در بلوار قائم است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments