آشنایی با بهترین مراکز خرید قزوین | تجربه‌ی یک خرید آسان با قیمت‌های مناسب

قزوین، از شهر‌های قدیمی ایران است که از زمان‌های دور نقش حیاتی در فرهنگ و تاریخ ایران داشته است. از این رو مراکز خرید قزوین و بازار‌های بزرگ و مجهز آن از جمله مشهور‌ترین مراکز خرید ایران هستند. این شهر سرسبز و زیبا مقصد بسیاری از گردشگران خوش ذوق ایرانی و خارجی بوده و به دلیل نزدیکی به پایتخت ایران رونق و شکوفایی چشمگیری داشته است. شهر قزوین علاوه بر باغستان‌ها و مناطق سرسبز و بکر مراکز خرید معروف و بزرگی دارد که در این مطلب از ایران تراول قصد معرفی مراکز خرید این شهر دوست داشتنی را داریم. قزوین از نظر جمعیت بیست و یکمین شهر ایران است و این جمعیت نسبتا کم،  از شلوغی خیابان‌های شهر جلوگیری کرده است و در صورت سفر به قزوین، شلوغی خیابان‌های آن آزارتان نمی‌دهد.

مراکز خرید قزوین

همانطور که اشاره شد قزوین به بازارهای بزرگ و مجللش معروف است و سالیانه افراد زیادی برای خرید، به این شهر قدیمی ایران سفر می‌کنند. همچنین انواع و اقسام وسایل مورد نیاز هر خانواده در هر مرکز خرید آن وجود دارد و به راحتی می‌توانید پوشاک و لوازم خود را از فروشگاه‌های آن تهیه کنید. قزوین به دلیل نزدیکی به پاییتخت تنوع اجناسش نزدیک به تهران است با این تفاوت که در این شهر می‌توانید محصول مورد نظر خود را با قیمت پایین‌تر خریداری کنید. 

1- بازار سعدالسلطنه قزوین | بازاری سنتی و زیبا

از مهم‌ترین و سنتی‌ترین مراکز خرید قزوین می‌توان به بازار سعدالسلطنه اشاره کرد. این بازار قدمت طولانی دارد که در دوره صفویه تاسیس شده است. در این بازار قدیمی علاوه بر خرید می‌توان از بافت‌های سنتی و زیبای  آن لذت برد. وجود اجناس متنوع با قیمت‌های مناسب از دیگر‌ ویژگی‌های این بازار است. همانطور که می‌دانید قزوین پایتخت خوش نویسی ایران است  و از این رو تابلو‌های خوش نویسی آن طرفداران زیادی دارند. بدین جهت برای خرید و مشاهده این آثار هنری می توانید از بازار سعدالسلطنه دید کنید.

2- مرکز خرید نارون، بازار لوکس و مجهز

مرکز خرید نارون به تازگی در قزوین ساخته شده است و نما و شکل ظاهری زیبا و مجللی دارد. این مرکز خرید علاوه بر پوشاک و سایر لوازم دارای تفریحگاه‌ها، رستوران‌ها و فست فود‌های مختلفی است. وجود فود کورت در طبقه آخر آن می‌تواند مکانی مناسبی برای استراحت بین خریداران باشد. همچنین در این طبقه فضایی برای استراحت و نشستن خریداران تعبیه شده است. بازار نارون از لوکس‌ترین مراکز خرید قزوین بوده که نیاز افراد سخت پسند و شیک پوش را برطرف می‌کند.

3- مرکز خرید ایرانیان

از ویژگی‌های مرکز خرید ایرانیان  می‌توان به وجود لوازم با کیفیت و استاندارد در آن اشاره کرد. نمای این بازار بسیار زیبا و چشمگیر بوده که باعث زیبایی بافت شهری نیز شده است. مرکز خرید ایرانیان دارای چهار طبقه است که در هر طبقه آن اجناس مختلفی عرضه می‌شوند. برخی از امکانات این مجموعه شامل پارکینگ، آسانسور، پله برقی و … است.

4- مرکز خرید ستاره شهر | مجموعه‌ای برای خرید پوشاک مردانه

بازار ستاره شهر از مراکز خرید مدرن شهر قزوین است. با وجود فعالیت صنف‌های مختلف در این بازار، ستاره شهر به تنوع اجناس در پوشاک مردانه معروف است. این پاساژ از طبقات زیادی تشکلیل شده  که بیشتر مغازه‌ها و فروشگاه‌های آن در طبقه همکف و طبقه اول آن وجود دارند. این فروشگاه علاوه بر فروشگاه‌های خرید امکانات رفاهی زیادی نیز دارد.

5- مرکز خرید آفتاب | بازار بین راهی

مجموعه‌ی آفتاب از بازار‌های بین راهی شهر قزوین محسوب می‌شود. در این مرکز خرید، فروشگاه‌های مختلفی برای خرید سوغاتی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی و … دیده می‌شوند. همچنین وجود سالن ماساژ، فست فود و رستوران از دیگر امکانات مرکز خرید آفتاب هستند.

6- برج خلیج فارس

از جمله دیگر مراکز خرید قزوین می‌توان به برج خلیج فارس اشاره کرد که در چهار راه طالقانی این شهر قرار دارد. برج خلیج فارس که به تازگی تاسیس شده است از مجموعه‌های تجاری این شهر می‌باشد که در سال 1395 کار ساخت آن به پایان رسید.

7- مجتمع تجاری فردوسی | مجتمع تجاری و اداری

از دیگر مجتمع‌های تجاری و اداری شهر قزوین می‌توان به مجتمع تجاری فردوسی اشاره کرد. این مجموعه از 5 طبقه تشکیل شده است، که دو طبقه آن به مجموعه‌های اداری اختصاص یافته و دو طبقه آن برای امور تجاری در نظر گرفته شده است و در طبقه دیگر این برج فست فود بزرگی قرار دارد.

8- مجموعه‌های فروشگاهی زنجیره‌ای پروما

از دیگر مراکز خرید در قزوین که در ایران تروال که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، مجموعه فروشگاهی پروما است.  این مجموعه در سال 1390 تاسیس شد و مانند سایر مراکز خرید پروما در شهر‌های دیگر محصولاتی از قبیل مواد غذایی، پوشاک، لوازم صوتی و تصویری و آرایشی و بهداشتی را به مردم ارائه می‌دهد.

9- مرکز خرید مهر و ماه | جامع‌ترین پاساژ قزوین

مرکز خرید مهرو ماه آخرین مجتمع تجاری تاسیس شده در قزوین است که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه شامل 7 طبقه بوده که در این طبقات 300 واحد تجاری، 7 پارکینگ مسقف وجود دارد. این مجتمع تجاری با الگو برداری از مجتمع‌های خارجی، هر طبقه از ساختمان خود را به یک صنف خاص اختصاص داده است. در این باز اصناف مختلفی مشغول به فعالیت‌اند که محصولات این اصناف عبارت‌انداز: پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی و … . مجتمع تجاری مهر و ماه از جامع ترین مجتمع‌های تجاری شهر قزوین است. در طبقه سوم این مجتمع رستورا‌ن‌ها، کافی شاپ‌ها و فست فود‌های بزرگی قرار دارد. این طبقه پاساژ مهر و ماه به دلیل کیفیت بالا غذا‌ها و بزرگی مکان و تنوع رستوران از محبوبیت بالایی در میان مردم قزوین برخوردار است.

10- بازارچه سنتی سپه | مرکزی برای خرید میوه وسبزی

در بازارچه سنتی سپه مغازه‌ها به صورت غرفه غرفه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این بازارچه محل فروش انواع مختلف میوه‌ها و سبزیجات است. معمولا بومیان شهر قزوین برای خرید میوه‌ها و سبزیجات از بازارچه سپه استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

شهر قزوین از زیبا‌ترین و قدیمی‌‌ترین شهرهای کشور است که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری متنوع، مراکز خرید معروف و مجللی نیز دارد. از این رو در مقاله مراکز خرید قزوین در ایران تراول به معرفی مهم‌ترین و مشهور‌ترین بازار‌ها و مجتمع‌های تجاری این شهر پرداختیم.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments