مهاجرت و اقامت قبرس شمالی

در جوامع امروزی، بسیاری از افراد برای اهداف مختلفی مانند افزایش رفاه در زندگی، کسب درآمد ارزی و ارتقای کسب و کار، تامین آینده‌ای بهتر برای خود و خانواده‌شان و … اقدام به مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت از طرق مختلفی مانند تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج، فرزند آوری، خرید ملک و … قابل انجام است. به دلیل وجود قوانین متفاوت مهاجر پذیری در کشورهای مختلف و همچنین امکانات و امتیازات موجود و چشم انداز آینده‌ی آن کشور، ممکن است انتخاب اینکه کدام کشور مناسب موقعیت مالی و اجتماعی شما هست، کمی دشوار باشد.

ما قصد داریم در این مقاله به طور مفصل درباره‌ی کشور جزیره‌ایِ قبرس و راه‌های مهاجرت و اقامت قبرس شمالی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

درباره قبرس

کشور جزیره‌ای قبرس، در شرق دریای مدیترانه قرار دارد. این کشور زیبا از شمال با ترکیه و از جنوب با یونان هم مرز است. جزیره‌ی قبرس، سومین جزیره‌ی بزرگ در حومه‌ی دریای مدیترانه است.
آب و هوای قبرس معتدل و مدیترانه‌ای است؛ که همین امر موجب شده تا در طول 2000 سال گذشته، همواره مورد گزند قدرتمندان و حاکمان دنیا قرار بگیرد.
امپراتوری عثمانی، خشایار شاه هخامنشی، امپراتوری بریتانیا و … از جمله صاحبان جمهوری قبرس بوده‌اند. در نهایت در سال 1960 استقلال این کشور تحت قیومیت ترکیه، انگلیس و یونان به تصویب رسید.
در پی درگیری‌هایی که بین یونانیان و ترک‌ها رخ داد، قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. 98 درصد از مردم قبرس شمالی مسلمان هستند. زبان اکثریت مردم در این کشور، ترکی است.
واحد پولی قبرس شمالی بر خلاف قبرس جنوبی، لیر است. همین امر باعث شده تا زندگی در این کشور مقرون به صرفه باشد و طرفداران زیادی را برای سرمایه گذاری و زندگی به خود جلب کند.
قبرس شمالی یکی از اعضای شورای اروپا، سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد و اتحادیه‌ی مشترک المنافع انگلستان است. عمده‌ی درآمد این کشور از طریق صنعت توریسم و گردشگری به دست می‌آید.
از آنجایی که قبرس جنوبی جزو اتحادیه‌ی اروپا است، برای اخذ اقامت و مهاجرت به قبرس جنوبی، مراحل سخت‌تری را باید طی کرد. این درحالیست که برای سفر به قبرس شمالی تنها کافی است که ویزای فرودگاهی داشته باشید.
پس از ورود به این کشور، از طرق مختلف مانند تحصیلی، خرید ملک و … می‌توانید اقدام به دریافت اقامت کنید.


راه‌ های مهاجرت و اخذ اقامت قبرس شمالی


قبرس شمالی هم مانند بقیه‌ی کشورها، قوانین منحصر به فرد خود را برای مهاجر پذیری دارد. دولت این کشور، قوانین را بسیار ساده و حامی سرمایه گذاران وضع کرده‌اند.
به طور کلی از طرق زیر می‌توان به قبرس شمالی مهاجرت و اقامت این کشور را دریافت کرد:


سرمایه گذاری:


رشد سریع اقتصادی کشور قبرس شمالی، آن را به یک مرکزیت مهم و خاص برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است. مهم‌ترین دلیل این رشد سریع، ورود سرمایه گذاران خارجی به بخش‌هایی مانند گردشگری، خدماتی و ساخت و ساز و توسعه‌ی صنایع مذکور است.
برای ثبت شرکت در قبرس شمالی، حتما باید یکی از شرکا از مردم بومی قبرس شمالی باشد. چنانچه فعالیت شرکت در زمینه‌های ساخت و ساز و املاک باشد، فرد مهاجر می‌تواند 49 درصد و فرد قبرسی 51 درصد سهام را داشته باشند.
1 الی 2 سال پس از تاسیس شرکت، شما می‌توانید برای دریافت اقامت دائم قبرس شمالی اقدام کنید. همچنین لازم است بدانید که برای تاسیس شرکت، نیازی به حضور فیزیکی در این کشور ندارید.
یکی از پر طرفدارترین را‌ه‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است. خرید ملک در قبرس شمالی با واحد پولی پوند انگلستان انجام می‌شود. این واحد پولی یکی از با ثبات‌ترین ارزها در برابر نوسانات ارزی و تورم است.
همین امر باعث شده تا هر ساله سود قابل توجهی عاید افرادی شود که سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند.

کاری

برای مصاحبه و استخدام شدن در شرکت‌ها و مراکز قبرس شمالی، حضور فیزیکی فرد الزامی است. بنابراین شما حتما باید از طرق دیگر وارد این کشور شوید و سپس برای استخدام در محل مورد نظر اقدام کنید. ویزای کاری در کشور قبرس شمالی برای مدت یک ماه صادر می‌شود.
یکی از مهم‌ترین دلایل اعطای ویزای کاری به افراد در قبرس شمالی، تاسیس یک بیزینس است.
برای دریافت اقامت کاری در قبرس شمالی، تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی یا ترکی الزامی است. از مهم‌ترین و مناسب‌ترین مشاغل در قبرس شمالی می‌توان به شغل‌هایی مانند رزرواسیون، آشپزی، تور لیدر، مترجم و دیگر مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری و توریسم اشاره کرد.

تحصیلی

کشور قبرس شمالی جزو کشورهای پیشرفته‌ای محسوب می‌شود که مدارک دانشگاه‌های آن در سطح بین المللی اعتبار دارد. برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی الزامی به داشتن مدرک آیلتس و یا تافل نیست.
دانشگاه‌های معتبر و دانشگاه بین المللی مدیترانه شرق در قبرس شمالی، هر ساله پذیرای تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا هستند.
شهریه‌های مقرون به صرفه، وجود خوابگاه با امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی عالی، امکان اخذ بورسیه و … از دلایل مهمی هستند که دانشجویان از کشورهای دیگر جذب دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در قبرس شمالی می‌شوند.
برای دریافت اقامت تحصیلی قبرس شمالی، تنها کافیست نامه‌ی پذیرش دانشگاه خود را به همراه مدارک دیگر به سفارت قبرس شمالی در کشور خود ارائه دهید. پس از گذشت 90 روز از ورود به کشور قبرس شمالی، باید درخواست اقامت کنید.
از دیگر راه‌های مهاجرت و اقامت قبرس شمالی می‌توان به ازدواج و تولد اشاره کرد. قبرس شمالی برای اعطای اقامت از طریق تولد از قانون خون تبعیت می‌کند. بدین معنا که حتما باید پدر فرد متولد شده، قبرسی بوده باشد. در صورتی که مادر فرد متولد قبرسی باشد، اقامت این کشور پس از 21 سال به فرزندشان تعلق می‌گیرد.

شهر‌های مهم و مهاجر پذیر قبرس شمالی

پایتخت کشور قبرس شمالی، شهر نیکوزیا است. این شهر به دلیل وجود ادارات و دفاتر دولتی گزینه‌ی مناسبی برای مهاجرت و سکونت است.
دومین شهر مناسب برای مهاجرت، گرینه است. این شهر از لحاظ آب و هوا، مناطق باستانی و زیبایی منحصر به فرد خود، مورد توجه بسیاری از سرمایه گذران و مهاجران قرار می‌گیرد.
شهر لارکانا هم یکی از بهترین شهر‌ها برای مهاجرت به قبرس شمالی به حساب می‌آید. این شهر از دید ایرانیان، شهری گران محسوب می‌شود.

مزایای مهاجرت و اقامت قبرس شمالی

مزایای زندگی در قبرس شمالی، بسته به هدف شما از مهاجرت می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی مزایای مهاجرت به این کشور را می‌توان به شکل زیر بیان کرد:

• پایین بودن هزینه‌های زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی

• امنیت بالا و فساد کم

• مراحل اخذ اقامت آسان و سریع

• امکان شرکت در طرح تبادل دانشجویی با کشورهای اروپایی و آمریکایی این کشور به دلیل همجواری و تحت قیومیت ترکیه بودن، رفت و آمد و ارتباط خوبی با ترکیه دارد. چه بسا می‌توانید در شرکت‌های معتبر و مهم ترکیه نیز مشغول به کار شوید.

• عدم نیاز به اخذ ویزا برای ایرانیان

منبع: https://www.8northcyprus.com/

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments